Amalfi, Capri, Design, Lifestyle, Morze, Podróże, Włochy, Żagle
Dodaj komentarz

Capri & Anacapri

Włosi nierzadko przez całe życie wracają w swoje ulubione miejsca na wakacje; rok po roku odwiedzają te same miasta, czy nawet hotele. My nie mielibyśmy nic przeciwko systematycznym powrotom na Capri..

Capri_12JAP_3654Capri_10JAP_3589

Przed podróżą często rozważamy różne opcje – czy postawić na design, dobrą kuchnię, czy komfort; a może budżetowe wakacje i dalsze miejsca…? W końcu mamy tylko 26 dni urlopu plus weekendy, które staramy się maksymalnie wykorzystać, dbając o balans między wypoczynkiem od pracy, totalnym relaksem, a aktywnym i wymagającym zwiedzaniem.

Capri_18JAP_3644Capri_13

Capri Suites – wybraliśmy pod kątem designu; bardzo nam się spodobały wnętrza dawnego klasztoru, przerobione na 2 pokoje dla turystów. Niestety nie był to wybór komfortowy; kiedy wyspę nawiedził silny wiatr – stare okiennice tak niemiłosiernie stukały, że przez całą noc nie zmrużyliśmy oka.

JAP_3673Capri_17JAP_3668Capri_07Capri_11JAP_3599

Kolejne nasze wybory były podyktowane już komfortem i chęcią totalnego relaksu. Na Capri pojechaliśmy chwilę przed sezonem, co pozwoliło nam wybrać lepsze miejsca w dobrej cenie. I tu dwa słowa o przedsezonowych paradoksach: między bezgwiazdkowym b&b, a 5 gwiazdkowym hotelem była stosunkowo nieduża różnica w cenie – zaledwie 10 euro. Podobnie wyglądała sytuacja z kolacją w trattorii; za danie główne zapłaciliśmy tylko kilka euro taniej niż kolejnego dnia w restauracji z gwiazdką! Oczywiście w sezonie wszystko ulega zmianie i te dysproporcje robią się kilkukrotne. Jednak jeśli możecie pojechać na Capri w maju, czy w pierwszej połowie czerwca – Wasz wyjazd będzie prawdopodobnie 2-3 razy tańszy.

JAP_3521JAP_3567Capri_03Capri_08

Capri to wyspa kapitalnych widoków; bez wychodzenia z hotelu można cieszyć się nimi bez reszty; z nas jednak słabe leniuchy, bo z reguły pokonywaliśmy około 20 km pieszo każdego dnia; ten sposób aktywnego wypoczynku charakteryzuje zresztą wszystkie nasze wyprawy – zwiedzamy niespiesznie, pieszo, przy tym totalnie się relaksując.

JAP_3692Capri_12-kopia

Jeden z najpiękniejszych spacerów mieliśmy z Anacapri do latarnii morskiej (na zdjęciu). Cały ten dystans był urozmaicony niesamowitymi widokami gór i morza, których nie umiemy nawet oddać na zdjęciach…

JAP_3697Capri_02

Na Capri swoje domy mają najbogatsi Rzymianie; podobnie jak w Portofino zamożni Mediolańczycy; jedni nie przepadają przy tym za drugimi. Na południu powszechnie krytykują pośpiech i pogoń za karierą mieszkańców północy Włoch; zaś Ci z północy mają tych z południa za leni i bałaganiarzy (nikt kto choć raz odwiedził Neapol nie będzie protestował).

JAP_3344Capri_22JAP_3504Capri_01

Co nam się nie podobało? Przede wszystkim ceny! Mimo pobytu poza sezonem – Capri to wciąż pierwsza liga kosztowa; stoi na równi z Wenecją, czy Zurichem; z tą różnicą, że tu nie ma opcji przystępnych cenowo. Pewnie dlatego większość turystów przyjeżdża na wyspę rano i opuszcza ją ostatnim promem do Neapolu.

Capri_06Capri_21

W czasie pobytu próbowaliśmy lokalnych słodkości oraz słynnych likierów z cytryn – Limoncello.  I pewnie kiedyś tu jeszcze wrócimy, na co skrycie liczymy!

JAP_3522Capri_15JAP_3750JAP_3751

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )