Alpy, Alto Aldige, Góry, Lifestyle, Merano, Podróże
Dodaj komentarz

Merano

Z górskiego schroniska ruszyliśmy do miejscowości Merano. Na nocleg wybraliśmy kameralne B&B Ottmanngut.

02_Merano_411_Italy_Dolomity_Merano_góry2105_Italy_Dolomity_Merano_góry3807_Italy_Dolomity_Merano_góry5

Ivo podaje codziennie inne śniadanie, którego stałym elementem jest własnego wypieku chleb (PRZEPIS)

12_Italy_Dolomity_Merano_góry2613_Italy_Dolomity_Merano_góry27

Mi najbardziej smakowała owsianka z owocami (z rozdrobnionego w blenderze owsa na spienionym mleku). Pyszności!

14_Italy_Dolomity_Merano_góry43

Ciężko się było również oprzeć kruchej tarcie z porzeczkami! Tu przyznam, że po latach nielubienia tego owocu, zaczął mi bardzo smakować! Jak to smak się z czasem zmienia; wyrabia (sic!)

15_Italy_Dolomity_Merano_góry45

Na wzgórzu obok pensjonatu znajdziecie hektary winnic. Włosi, czy trafniej mieszkańcy Tyrolu, są dumni ze swoich lokalnych win.

16_Italy_Dolomity_Merano_góry10

Samo miasto zachwyca położeniem w kotlinie otoczonej Dolomitami. Panuje tu specyficzny mikroklimat gwarantujący większość dni słonecznych w roku. Mieliśmy więc niemało szczęścia trafiając na chmury i mżawkę 😉 Nie przeszkadzało nam to wędrować lokalnymi szlakami biegnącymi z miejscowości Lana.

17_Italy_Dolomity_Merano_góry318_Merano_5

Tu dochodzimy do małej dygresji. Nie potrafię się oprzeć słodyczom we włoskich schroniskach. Ciasta są domowe, wypiekane na miejscu i krzyczą – zjedz mnie! Jeśli macie więcej silnej woli – powiedzcie im NIE! Mi się nie udało i nie pamiętam nawet, ile razy uległem pokusie w czasie tego tygodnia w górach…

19_Italy_Dolomity_Merano_góry30

Chcąc porównać góry z okolic Merano, z tymi z poprzedniego wpisu (chyba nie powinno się w ogóle robić takich zestawień), to ta część Dolomitów zachwyca znacznie mniej. Nie zrozumcie mnie źle, bo widoki są zniewalające piękne! Jednak całość jest przy tym mocno zurbanizowana; na szlakach jest więcej turystów i udogodnień, a górskie bezkresy zbyt często utkane są restauracjami i atrakcjami dla rodzin. Mając wybór, polecamy okolice Barbian.

20_Italy_Dolomity_Merano_góry29

Samo miasto jest z kolei jednym z najpiękniejszych, jakie widzieliśmy w górach; a nie przechwalając się (lub robiąc to subtelnie) podróżujemy wiele i słowo piękne ma tu 100% uzasadnienie.

21_Italy_Dolomity_Merano_góry2222_Merano_7

Absolutnym minimum w trakcie pobytu w Merano jest spacer bulwarami księżniczki Sissi nad brzegiem rzeki Passer (w zasadzie jest to rwący, górski strumień – biegnący przez całe miasto, o znacznej szerokości); skosztowanie kawy w jednej z dziesiątek malowniczych kawiarenek, czy kąpiel w zespole basenów termalnych, które są umiejscowione na dachu hotelu uzdrowiskowego w ścisłym centrum. Jeśli jednak tego nie zrobicie, nie martwcie się – my do wody termalnej nie zdążyliśmy wejść! Pobyt był zbyt krótki, a mając do wyboru kąpiel lub górski szlak… wybraliśmy to ostatnie. Zdziwieni? Chyba nie! W końcu trochę nas już znacie 🙂

23_Italy_Dolomity_Merano_góry24

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )