Dolina Pięciu Stawów, Góry, Lifestyle, Polska, Słowacja, Tatry, Tatrzańska Łomnica, Weekend
Dodaj komentarz

Majówka w Tatrach

Wyjątkowo długi w tym roku „weekend majowy” postanowiliśmy spędzić w Krakowie na Off Camerze. Ja od początku miałam wątpliwości, czy tydzień w Krakowie (i w salach kinowych) jest najlepszą opcją, kiedy prognozy pokazują dwadzieścia kilka stopni… Dlatego przekonałam pozostałych, że warto urozmaicić sobie czas i chociaż jeden dzień spędzić w górach… a mój pomysł na tyle się spodobał, że na jednym dniu się nie skończyło!

Zaczęliśmy dość lekko – niespiesznie. Po śniadaniu i spacerze krakowskim Kazimierzem, stwierdziliśmy, że może warto pojechać nad Morskie Oko. Wzięliśmy plecak, zapakowaliśmy się do auta i ruszyliśmy. O 14 byliśmy na parkingu i weszliśmy na szlak. Obiad w schronisku dał nam sporego kopa energii i ruszyliśmy dalej, nad Czarny Staw.

Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (14 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (32 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (1 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (37 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (28 of 38)

Kolejnego dnia wydłużyliśmy sobie trasę i wybraliśmy się w Dolinę Pięciu Stawów. Szlak, jeszcze częściowo zaśnieżony, zrobił na nas ogromne wrażenie. Żałowaliśmy tylko, że ten od Schroniska Pięciu Stawów do Morskiego Oka był jeszcze zamknięty…

Zamknięty szlak zrekompensował nam spacer wokół wodospadu Wielka Siklawa. Przypomniały mi się czasy naszych podróży po Islandii.

Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (4 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (26 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (5 of 38)

Dolina Pięciu Stawów jest najpiękniejszym miejscem w Polskich Tatrach. Przynajmniej tak mi się wydaje za każdym razem, gdy tu jestem.

Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (11 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (30 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (35 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (23 of 38)

Mimo upalnych jak na maj temperatur, wokół nie stopniał śnieg. Przez co wyprawy w wyższe partie gór kończyły się strachem przed upadkami na oblodzonej powierzchni.

Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (10 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (27 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (33 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (12 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (8 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (36 of 38)

Ostatnia z naszych majówkowych tras zaczynała się od miejscowości Tatrzańska Łomnica, która jest obecna co sezon w naszych wędrówkach, jako alternatywa dla zatłoczonego Zakopanego.

Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (1 of 2)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (15 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (25 of 38)

Z braku biletów na kolejkę wagonikową na sam szczyt (czerwony wagonik na zdjęciu) postanowiliśmy całą trójką wspiąć się na Chatę Teryho, w dolinę 5 Stawów Spiskich.

Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (3 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (16 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (17 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (24 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (18 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (34 of 38)

Wspinaczka była na tyle ciekawa, że postanowiliśmy tu przy najbliższej okazji wrócić, przenocować w schronisku i zdobyć Czerwoną Ławkę.

Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (2 of 2)

Cała wyprawa, jak i wszystkie pozostałe były znakomitą odskocznią od krakowskiego OFFU. Idealnie wracało się z gór na salę kinową.

Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (20 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (29 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (21 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (19 of 38)Tatry_Slowacja_Polska_Góry_Majówka (22 of 38)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )