Florencja, Lifestyle, Przewodniki Tastytrip, Weekend, Wenecja, Włochy
Dodaj komentarz

Męski wypad do Włoch

Naszą przygodę rozpoczęliśmy w Wenecji. Po porannym przylocie na lotnisko trafiliśmy na plac Św. Marka i do nieodległego hotelu Flora, w którym się zatrzymaliśmy.

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (1 of 46)

Po długim spacerze weneckimi ulicami wstąpiliśmy do restauracji Anice Stellato. Po lunchu mieliśmy ambiwalentne uczucia. Obłędnie pyszne przegrzebki, świetnie dobrane wino, ale katastrofalnie przesolona pasta z omułkami. Lepszym wyborem była kawa we Florianie na pl. Św. Marka.

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (8 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (10 of 46)

Po kawie czekało nas dalsze zwiedzanie miasta, dużo muzyki, Opera, wystawa fotografii oraz wycieczka taksówką na wyspę Giudecca.

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (9 of 46)Klimat Wenecji oddają zdjęcia. O tym, że lubię tu wracać pisałem już tu.

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (2 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (4 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (5 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (3 of 46)

Giudecca jest dobrą odskocznią od tłumów. Na wyspie pełno lokalsów, małych knajpek i galerii.

Wieczór zakończyliśmy przy Bellini – ulubionym drinku Hemingwaya. Jest to zmieszany w odpowiednich proporcjach świeży (niepasteryzowany) przecier z brzoskwiń i prosecco. Najlepszy w mieście dostaniecie w Harry’s Bar.

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (37 of 46)

Kolejnego dnia pogoda była mniej słoneczna. Rano zrobiłem kilka zdjęć w okolicach hotelu…

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (36 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (39 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (41 of 46)

…i  wyruszyliśmy ekspresem Italo do Florencji. Podróż z Wenecji zajmuje 2 godziny. Pociąg miejscami pędzi 300 km/h, a wagony są niezwykle komfortowe.

W stolicy Toskanii znowu wróciło słońce, a nam ochota na długie spacery; przyszło też obżarstwo (najlepsza pizza poza Neapolem) i solidna porcja lenistwa w parku, na skwerach.

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (18 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (19 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (16 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (46 of 46)

Florencja nie może się chyba znudzić. Każdy zakątek starówki dowozi historie, emocje, kolory.

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (45 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (14 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (13 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (24 of 46)

W zasadzie najlepiej się zgubić i odwiedzać przypadkowe miejsca, między nimi popijając kawę.

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (27 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (29 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (30 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (31 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (32 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (22 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (21 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (20 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (12 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (17 of 46)

Musimy tu wrócić na dłużej, bo przy jednodniowym zwiedzaniu pozostaje spory niedosyt…

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (11 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (26 of 46)

Trzeciego dnia naszego wypadu pogoda była w kratkę; przy czym pożegnała nas prawdziwa ściana deszczu.

Venice_Wenecja_Włochy_Italia (42 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (44 of 46)Venice_Wenecja_Włochy_Italia (43 of 46)

W Wenecji polecamy: restaurację Local w dzielnicy Castello (opcja tylko na menu lunchowe, bo wieczorem wjeżdżają księżycowe ceny!), restaurację Al Covo (na udaną kolację – pod warunkiem, że zrezygnujecie z deserów).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )