Morze, Podróże, Sardynia, Włochy, Włochy
Dodaj komentarz

Sardynia

Z Korsyki, z Bonifacio, popłynęliśmy na Sardynię. Długo się wahaliśmy, czy taki podział wakacji był odpowiedni i czy nie za mało dni przeznaczyliśmy na Sardynię. Tym bardziej, że nocleg zabukowaliśmy w samym środku wyspy i sam dojazd zajął nam niemało czasu. Jednak szybko doceniliśmy tę „wycieczkę krajoznawczą” 🙂 Dała nam możliwość zobaczenia różnorodności wyspy.

Zatrzymaliśmy się w miejscowości Gergei, w 4-pokojowym B&B Domu Antiga.

B&B serwuje śniadania z lokalnych produktów (suszone na słońcu pomidory, wytwarzane na miejscu sery, lokalne wypieki, konfitury, miody, domowe wędliny itp.), a także kolacje, złożone z typowych dla regionu dań. Mocnym (dosłownie!) punktem kolacji jest domowe wino (uzupełniane dzbanki) oraz nalewki z mirtu i cytryn.

W pensjonacie prowadzone są warsztaty z robienia ricotty, a także cooking classes, gdzie można poznać tajniki przygotowania lokalnych specjałów, takich jak choćby culurgiones, czyli pierogów nadziewanych farszem z ziemniaków, sera pecorino i listków mięty; lub seadas, czyli smażonych w oleju i polanych miodem dużych „pierogów” z kruchego ciasta, wypełnionych białym, rozpływającym się pod wpływem temperatury, miękkim serem.

Z b&b ruszyliśmy w kierunku plaż. I o ile na Korsyce woda wydawała nam się bardzo ciepła, to tu była gorąca! Miało się wrażenie wychodząc z wody, ze jej temperatura jest wyższa niż temperatura powietrza. No i sama woda jest przezroczysta 🙂

Na koniec jeszcze słowo o kuchni nad morzem – jest przepyszna. Oczywiście, we Francji dużo bardziej (nawet w plażowych barach) przywiązuje się wagę do sposobu podania; tu jest skromniej, prościej, ale jakość składników nie ma sobie równych.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )